Máncora Beach

25 juli 2018 - Piura, Peru

Zondagmiddag na een drie uur durende busreis (200 km) aangekomen in Máncora. En intrek genomen voor 4 nachten in de Máncora Beach Bungalows; heel luxe (vinden wij).

We slapen met uitzicht op zee vanaf ons balkon en al heet het “de stille oceaan” te zijn, het is een geweld van jewelste!!! Er is een heerlijk zwembadje bij,waar Lex vanmorgen met kleren aan en telefoon in zijn zak, per ongeluk in mieterde. Helaas pindakaas, telefoon verdronken en niet meer te redden...

Maar in tegenstelling tot wat je zou denken; we vervelen ons niet en komen écht bij. De natuur om ons heen is droog en stoffig. Veel  metershoge cactussen, ficussen als bomenrij, bananenbomen, palmen en planten, die wij met moeite als tuin of kamerplant proberen groot en bloeiend te krijgen,hebben geen enkel probleem met de hitte en tieren welig!

Achter ons zijn de uitlopers van de Andes , laag en oranje en een soort van poreus lijkt wel.

Vanuit de bus zagen we al gieren rondcirkelen en vanmorgen vlogen er vier (!!!!) arenden over ons hoofd . Wauw. Elke dag schouwspel hoe de pelikanen , ouders met jongen, de zee induiken voor hun maaltje vis. Hoe de grote zwarte vogels die hier als meeuwen vliegen weet ik nog niet. De duiven koeren hier Zuid Amerikaans en de leguanen koesteren zich in de zon.

We zijn in ruim een uur over het strand gewandeld richting het dorp. Daar is het écht een soort Spaanse badplaats met in elke winkel de zelfde hippie-Ibiza spullen, armbandjes, hoeden, kleden en toeristen bureautjes die je een busticket kunnen verkopen naar een grote plaats of een excursie aanbieden; bijv. met schildpadden zwemmen of om naar krokodillen te gaan kijken. Veel honden die gezellig rondlopen.

En natuurlijk heel veel eettentjes.

Heerlijk ceviche gegeten en ook gebakken vis.

Het strand bij Máncora is een echt hippie surfstrandje . Geweldig ook met die hoge golven, je ziet prachtige “tunnels” waardoor ze op de golven rijden. Het strand daar is wel écht smerig. Ik trapte er op een insect(denk ik) de angel eruit getrokken en een uur of twee een pijnlijke plek. Is nu helemaal over. Terug met de tuk-tuk brommertaxi. Die vind je op elke straathoek en is altijd weer een avontuur op zich.

Bij ons hotel is het keurig elke ochtend schoon. Vanaf een uur of 11 beginnen de strandverkopers aan hun werkdag: kleden, hoeden, sieraden, paardenritjes, ijs, massage .... van alles.

We hebben allebei al een boek uit, bruinen een beetje bij kortom...erg naar allemaal ;-)

Het is hier met 27 graden en een heerlijk windje best uit te houden. Vandaag nog een luier-daggie, nog even genieten van ons adoptie hondje en morgen naar Organos, een nieuwe pleisterplaats !

1. Richarda:
    26 juli 2018
    Whow Lex en Mir,

Wat een geweldig avontuur zo met zn tweeën! Leuk om te lezen en met jullie mee te reizen. Blijf genieten, ondanks kleine ongelukjes zoals telefoons in het zwembad.
    Ik zie uit naar het volgende verslag xx