Nasr Cajamarca

5 augustus 2018 - Cajamarca, Peru

5 augustus

Het is heerlijk in Caja! De busreis hiernaartoe was prachtig!!! We zaten boven op de panorama Seats . Wat is er veel gezien en wat is het spectaculair om zo over de berg te klimmen en in het  donker de duizenden lichtjes van de stad te zien. Cajamarca ligt op 2750 meter, best hoog dus!!!

Fijn om bij Luz en Pim te zijn in hun huis. Ze hebben behoorlijk verbouwd,er zijn twee verdiepingen bovenop gekomen, waardoor wij ons “eigen” huis op de eerste verdieping hebben. Ideaal. Bij hen wonen LuzMilèn, het 12-jarig dochtertje van Luz’ broer en haar moeder Romy die technisch gezien de ex-schoonzus is van Luz en Pim. Familie is erg belangrijk! Bovendien kunnen Luz en Pim haar sponsoren zodat ze naar een hele goede school gaat, dit zal haar kansen voor later zeker vergroten! De wasmachine heeft gedraaid en we hebben met Pim alle vestigingen van Heladeria Holanda bezocht , echt respect!!!!

We gaan ook nog naar de ijsfabriek deze week!

Gisteravond zijn we naar Usha Usha geweest, een café waar op vrijdag en zaterdag gezongen wordt door don Jaime en zijn zoon Jean-Pierre. Erg leuk.

Vandaag heb ik een op de plaats rust dag:mijn darmen zijn voor zichzelf begonnen, Getver !!!

(Hieraan merk je dat de cultuur echt wel anders is, eten is altijd een hoogtepunt ; er wordt vaak en veel warm gegeten en gesnoept.... gelukkig kan ik hier weer even back to normal; thee, fruitje, yoghurtje) Maar ook fijn en goed om een beetje te slapen en te lezen én mijn verslag bij te werken ;-)